گزارش برنامه پيمايش دره مورگن

به نام خالق کوه ها

گزارش برنامه دره مورگن گروه کوهنوردی بهمن کرمان

(نهم اسفند ماه 1392)

طبق تقویم ورزشی گروه روز جمعه 9 اسفند 92 به علت به حد نساب نرسیدن افراد برای شرکت در صعود قله چهل تن بردسیر.این برنامه به دره مورگن تغییر یافت.

ساعت 6:30 صبح جمعه همراه با 11 تن از افراد گروه راهی دره زیبای مورگن واقع در بالای سیلوی ماهان امتداد جاده کارخانه اسفالت شهرداری کرمان, در رشته کوه پر صلابت پلوار شدیم.

رشته کوه پلوار که از نظر زمین شناسی جز رشته کوه های جوان میباشد و یکی از نشانه این جوان بودن وجود دیواره های صخره ایی عظیم میباشد دره مورگن را نیز از این لطف خالی نگذاشته است.صخره های سترگ, دهلیز های مخوف و منظره هایی که فقط باید از نزدیک دید از مناظر چشم نواز این طبیعت زیبا در نزدیک کرمان میباشد.

پس از پیاده شدن از مینی بوس و پیمودن یک ساعت و نیم  پیاده روی در دل دره که نشستن برف زمستانی روی سنگ های صخره ها زیبایی آن را دوچندان نموده بود به محل اقاق مرکز آب و منطقه ایی برای صرف صبحانه رسیدیم.پس از استراحت و میل نمودن صبحانه به سمت دره اصلی و چشمه اصلی مورگن راهی شدیم.به لطف یزدان پاک برف زمستانی امسال این منطقه را نیز از برکت خود محروم نکرده بود و 40 سانت برف در درون دره دراین موقع از سال همه ما را  غافلگیر و البته خوشحال کرده بود!

پس از تصمیم تیم مبنی بر ماندن بر پای چشمه ,آتشی گرم در هوای سرد دره برپا نمودیم و نهار را نیز در همانجا صرف کردیم.در ساعت 13:30رو به طرف پایین حرکت نمودیم.هوای ابری  و باد سرد ما را نیز همراهی می کرد.در هنگام پایین اومدن سمت راست دره به یکباره شاهد رد پایی بزرگ و زیبا بر روی برف ها شدیم پس از دقت و بررسی متوجه شدیم که این رد پا متعلق به پلنگ بوده است!.

خوشحالیمان دوچندان شد که هنوز جای امیدواری است که این نماد غرور کوهستان زنده است و سلامت !

پس از گرفتن عکس  از رد پای پلنگ زیبا به طرف پایین حرکت کردیم و در ساعت15:30به محل سوار شدن مینی بوس و

در ساعت 16 به کرمان رسیدیم و این برنامه مانند تمامی برنامه ها به خوشحالی و رضایت همه همنوردان به پایان رسید.