پيمايش گردنه شربس در منطقه كوهستان جوپار

shar14

(چهارم بهمن ماه 1392)

طبق برنامه گروه بهمن ساعت 6:00 صبح روز چهارم بهمن ماه نود و دو با هفده نفر از اعضاء با مینی بوس از 4 راه باغملی حرکت خود را به سمت جوپار آغاز کردیم.

در ساعت 6:45 وارد جوپار شدیم.از سمت شش مخزن به طرف ده هنری حرکت را ادامه دادیم. در ساعت 7 از مینی بوس پیاده و پس از حدود یکساعت پیاده روی به دهانه تنگل به سرقدمی استاد عزیز جناب زندی و عقب داری دوست گرامی کامران حسینخانی رسیدیم. در آنجا حدود نیم ساعت صبحانه را میل نمودیم. لازم به یاداوری می باشد در این محل بیکن (آغول گوسفند) و چاه آب موجود می باشد. پس از صرف صبحانه با بر پشت گذاشتن کوله ها و بستن گتر به طرف گردنه شربس از مسیر گدارهای ده نوی حرکت کردیم در مسیر دوستان هیئت جوپار را دیدیم و پس از سلام و گفتگویی به حرکت از مسیر میان گود ادامه دادیم.

میان گود منطقه وسیعی است که در سالیان قبل مرکز پرورش زیره جوپار بوده است. در بالای میان گود در حالی که قله های کیش منطقه جوپار هویدا شده بود چند عکس به یادگار گرفتیم. سپس به سمت هدف حرکت را ادامه دادیم و در ساعت 1:30 به گردنه شربس رسیدیم. در آنجا اکثر قله های جوپار قابل مشاهده بودند که منظره بسیار زیبایی داشت. با توجه به کمبود وقت با گرفتن عکس سریع به سمت پایین به راه افتادیم. در ساعت 16:30 به دهانه تنگل رسیدیم. نهار را خورده و به سمت ده هنری به راه افتادیم. درآنجا سوار مینی بوس شدیم و به سمت کرمان حرکت کردیم. در ساعت 19:00 با خاطر خوشی از یک برنامه به یاد ماندنی از همنوردان جدا شدیم.

در پایان جا دارد از همت دوستان که تقریباً تمامی نفرات با وجود برف سنگین با نظم خاص به گردن شربس رسیدند تشکر کنم.

افراد شرکت کننده در این برنامه:

خانم ها:

هوراگین-دهقانی-اسدی

آقایان:

رسول زندی-حمید موسی نژاد-سیدحسین رضوی علوی-کامران حسینخانی-ناصر گنجعلیخانی-محمدجواد یعقوبی- محمد سام- حسین کوهپازاده-رسول علمدار-آبتین آذرگشسبی- علیرضا میرزادی-علیرضا علمدار-علی دارابی نژاد-محمد دارابی نژاد